سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
0
فهرست
×
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

راهنمای رنگ های حساس در چاپ

رنگ های حساس در چاپ

کد رنگ های حساس

شناخت رنگ و طریقه به کارگیری صحیح رنگ، یکی از ملزومات حیاتی یک طراح است که باید نسبت به آن شناخت داشته باشد، زیرا چاپ خوب بازتابی از یک طراحی خوب واصولی است. 
مدل رنگ CMYK كه به آن "چهار رنگ" نيز گفته مي شود نوعي از تركيب رنگ است كه از آن در چاپ افست استفاده مي شود.در اين مدل كليه رنگها از تركيب چهار رنگ رنگ آبی سايان، قرمز، رنگ زرد و رنگ سياه بوجود مي آيد.
لازم به ذکر است یکسری از کدهای رنگ برای چاپ حساس می باشند، اگر احساس میکنید ناچار هستید که یکی از رنگ های حساس را به عنوان تمپلات در طراحی خود استفاده نمایید، علاوه براینکه چاپ سیمرغ مسئولیتی در قبال کیفیت رنگ کار نهایی نخواهد داشت ولی برای کاهش ریسک آن توصیه می شود از الگوهای زیر پیروی کنید. 
نکته مهم: برای یک طراحی حرفه ای، به هیچ وجه از قسمت پالت رنگ استفاده نکنید و فقط رنگ مورد نظر خود را از کم و زیاد کردن اعداد c ، m ، y ، k  در قسمت color picker به دست آورید.

رنگ سورمه ای:
این رنگ باید طوری رنگ انتخاب شود که در حین چاپ رنگ کدر نشود، به سمت بنفش میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
 ●بهتر است رنگ آبی سایان را همان 100 درصد قرار دهید.
 ●به هیچ وجه از رنگ زرد (Y) استفاده ننمایید. استفاده از زرد موجب کدر شدن رنگ می شود.
 ●رنگ قرمز (M) نباید از 75 درصد بیشتر باشد. استفاده از رنگ قرمز بیش از 75 درصد باعث نوسان زیاد رنگ در کل تیراژ کار می شود.
 ●تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید.

مثال:

سورمه ای

رنگ فیروزه ای:

رنگ فیروزه ای ( سبز آبی ) باید طوری رنگ انتخاب شود که در حین چاپ کدر نشود، و به سمت سبز یا آبی میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
 ●به هیچ وجه از رنگ قرمز مجنتا (M) استفاده ننمائید. استفاده از قرمز باعث کدر شدن رنگ می شود.
 ●بهتر است رنگ سایان (C) را روی عدد 100 تنظیم نمایید.
 ●رنگ زرد (Y) باید 30درصد باشد. 
 ●تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید.


مثال:

کد رنگ فیروزه ای

رنگ بنفش:
رنگ بنفش باید طوری رنگ انتخاب شود که در حین چاپ رنگ کدر نشود، به سمت سورمه ای و آبی میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد.قبل از هرچیز بهتر است بدانید که به دلیل ماهیت خاص این رنگ، در هر صورت کار چاپی شما با نوسان رنگ مواجه خواهد شد ولی به هرحال کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
 ●بهتر است رنگ قرمز را همان 100 درصد قرار دهید.
 ●به هیچ وجه از رنگ زرد (Y) استفاده ننمایید. استفاده از زرد موجب کدر شدن رنگ می شود.
 ●رنگ آبی (C) نباید از 60 درصد بیشتر باشد. 
 ●تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید.

مثال:

بنفش

رنگ آلبالویی
رنگ زرشکی و آلبالویی  باید طوری رنگ انتخاب شود که در حین چاپ کدر نشود، به سمت قهوه ای میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
 ●به هیچ وجه از رنگ آبی سایان (C) استفاده ننمائید. استفاده از آبی باعث کدر شدن رنگ می شود.
 ●بهتر است رنگ قرمز (M) را روی عدد 100 تنظیم نمایید.
 ●رنگ زرد (Y) باید حداکثر 75 درصد باشد. استفاده از رنگ زرد بیش از 75 درصد موجب تمایل رنگ به سمت قهوه ای می شود. 
 ●تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید.

مثال:

آلبالویی

رنگ طلایی

رنگ طلایی باید طوری رنگ انتخاب شود که در حین چاپ کدر نشود، و به سمت سرخ یا قهوه ای میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
 ●به هیچ وجه از رنگ آبی سایان (C) استفاده ننمائید. استفاده از آبی باعث کدر شدن رنگ می شود.
 ●بهتر است رنگ قرمز (M) را روی عدد 20 تنظیم نمایید.
 ●رنگ زرد (Y) باید 100درصد باشد. 
 ●تیرگی و روشنی رنگ را از کم و زیاد کردن رنگ مشکی به دست آورید .

مثال:

رنگ قهوای 

رنگ قهوه ای باید طوری رنگ انتخاب شود که در حین چاپ تیره نشود، و به سمت زرشکی یا مشکی میل پیدا نکند و نوسان کمتری داشته باشد. کار مهمی که برای کاهش این حساسیت باید انجام داد تبعیت از دستور العمل زیر است:
 ●به هیچ وجه از رنگ آبی سایان (C) استفاده ننمائید. استفاده از آبی باعث کدر شدن رنگ می شود.
 ●بهتر است رنگ قرمز (M) را روی عدد 60 تنظیم نمایید.
 ●رنگ زرد (Y) باید 100درصد باشد. 
 ●بهتر است رنگ مشکی (K) را 70 درصد در نظر بگیرید .

مثال:

رنگ خاکستری / طوسی 
رنگ حساس بعدی، خاکستری یا طوسی است. استفاده از این رنگ علی الخصوص به صورت تمپلات کار بسیار پر ریسکی است. اگر رنگ خاکستری فقط از درصدی از رنگ مشکی (K) بدست آمده باشد، کافیست به هنگام چاپ چند تکه از پرزهای ریز ناشی از برش کاغذ یا مقوا روی سیلندرهای چاپ قرار بگیرد تا در نتیجه شاهد خال های سفید رنگ روی سطح خاکستری باشیم. همچنین اگر این رنگ از ترکیبی از همه رنگ ها به نسبت مساوی بدست آمده باشد، دچار نوسان شده و در پایان شاهد رنگ خاکستری متمایل به سبز، آبی، قرمز و ... خواهیم بود. لذا برای کاهش این حساسیت بهتر است از دستور العمل زیر پیروی شود:
 ●به هیچ وجه از رنگ مشکی به تنهایی استفاده نکنید.
 ●برای بدست آوردن رنگ مناسب تر به هر میزان که از مشکی (K) استفاده می کنید، بایستی از سایر رنگ ها (C, M ,Y) نیز حداکثر معادل 15 درصد از رنگ مشکی، قرار دهید.

مثال:

رنگ مشکی
آخرین رنگ حساسی که در این مجال به آن اشاره می کنیم، رنگ مشکی است. چاپ رنگ مشکی هم با مشکلاتی نظیر بور شدن (پر نبودن رنگ) و یا میل نمودن آن به سمت یک رنگ دیگر (مانند خاکستری) مواجه است.

*استفاده از کانال مشکی به تنهایی باعث میشود پوشش کمتری بر روی سفارش شما اعمال شده و رنگ نهایی یک مشکی بور و احتمالا با لکه های جزیی چاپ شود.

*نوشته های مشکی در صورتی که تک کانال طراحی نشود، ممکن است رجیستر نشود، به همین علت برای نوشته های مشکی خود از کدرنگ(c=0 m=0 y=0 k=100) استفاده نمایید.

  • اگر از نوشته های تک رنگ در زمینه رنگی استفاده میکنید حتما لایه مربوطه را (برای نرم افزار های وکتوری)over print  و یا  در فتوشاپ multiply نمایید تا در صورت جا به جایی چاپ زیر متون سفید نشود .
  • تذکر: توجه داشته باشید چنانچه در هنگام طراحی، برای چاپ رنگ مشکی از 100 درصد چهار کانال رنگی استفاده شود، (c=100 m=100 y=100 k=100) هیچ تضمینی برای چاپ رنگ مشکی بصورت مطلوب و قابل قبول نخواهد بود و همچنین امکان پشت زدن چاپ نیز وجود خواهد داشت.

مثال:

مشکی

 

● یادآور می شویم هر گونه خسارت ناشی از عدم رعایت دستورالعمل فوق فقط متوجه سفارش دهنده خواهد بود. همچنین به دلیل حجم بالای سفارشات در زمان دریافت سفارش این گونه فرض می شود که طراح فایل ارائه شده نکات فوق را در طرح خود در نظر گرفته و بنابراین هیچ گونه نظارت و تغییری در فایل ارسالی شما، انجام نخواهد گردید.